Technologie

Tečka zapomenutý pin

Tečka zapomenutý pin

Aplikace Tečka slouží jako průkaz bezinfekčnosti u onemocnění covid-19. Uživatel si u ní na samém počátku používání nastavuje přístupový PIN. Co se stane, pokud ho zapomenete?

Co dělat se zapomenutým PINem

Jestliže svůj PIN zapomenete, nestane se nic zásadního. Přístup k certifikátům se nijak nezablokuje. Aplikaci proto stačí jednoduše smazat a nainstalovat znovu, jak vysvětlilo v oficiálním průvodci týkajícím se Tečky i ministerstvo zdravotnictví, pod jehož záštitou aplikace vznikla.

Při instalaci budete opět vyzváni k zadání PIN. Zadejte si proto nový kód, abyste si ho pamatovali. Jestliže vyhodnotíte, že zabezpečení tímto způsobem pro vás vhodné není, můžete zadat i otisk prstu nebo sken tváře.

Váš telefon však musí podporovat biometrické údaje a tuto volbu je nutné v zařízení i povolit.

Ovšem pozor, nová instalace aplikace zároveň vyžaduje i opětovné načtení certifikátů. Nejrychlejší způsob, jak dokumenty do zařízení vrátit, je přes:

  • jednorázovou SMS
  • QR kód

Problémy s reinstalací aplikace Tečka

Někteří uživatelé mohou mít také problém s opětovnou instalací aplikace Tečka. Příčin problémů může být hned několik.

V první řadě je nutné povolit stažení/aktualizace přes mobilní data. Aplikace ve většině případů bude čekat až na připojení k WiFi. Další příčinou může být nedostatek volných dat či to, že máte momentálně k dispozici pouze pomalé připojení.

Fungovat však aplikace nebude uživatelům telefonů značky Huawei. Ti aktuálně nemohou využívat služby společnosti Google. Aplikace taktéž vyžaduje operační systém Android 6.0 nebo novější, případně iOS 12 a novější.

Jak změnit PIN

Pokud si svůj PIN pamatujete, ale v průběhu používání Tečky usoudíte, že byste potřebovali lépe zapamatovatelnou sekvenci, můžete si jej kdykoli později změnit.

Učiníte tak v záložce Možnosti. Stejná sekce zároveň dovoluje dodatečně aktivovat, či naopak vypnout i ověření pomocí otisku prstu, případně Face ID.