Jak se dostat do formy na léto?

Přemýšlíte nad tím, jak se dostat do formy? Léto klepe na dveře a postava není tak dokonalá, jak byste si přáli? Ještě není pozdě něco s posledními kilogramy udělat! Ze všeho nejdříve najděte motivaci, která je naprostým základem všeho a poté přistupte na pár změn. Především svolte ke změně jídelníčku.

Strava je osmdesát procent úspěchu

Jakékoli výživové poradenství či nutriční specialista vám budou tvrdit, že strava je základ hubnutí. A něco na tom opravdu je. Správný jídelníček tvoří osmdesát procent úspěchu, proto ten první krok, který na cestě za vysněnou postavou uděláte, bude k lepšímu jídlu.

Obecně platí, že je zapotřebí vyhodit cukry v různých podobách. Rafinovaný cukr je zcela zbytečná, škodlivá ingredience s obrovským množstvím kalorií. Bohužel není tajemstvím, že si právě na sladkostech vypěstováváme závislost a vyřadit je z našeho jídelníčku – k tomu je zapotřebí opravdu silná vůle.

V souvislosti s cukrem je nutné zmínit sacharidy. I když i ony patří do zdravého jídelníčku, s jejich množstvím se musí zacházet opatrně. Tyto látky se ukládají do tukových zásob. Pakliže chcete zhubnout, musíte přimět tělo, aby si energii bralo jinde. Jen s nižším příjmem sacharidů toho však lze dosáhnout.

Jednotlivá jídla dne proto zpestřete hlavně proteiny, které by podle mnoha odborníků měly být součástí každého pokrmu. Zmiňovanou látku tělo naprosto vyžaduje, a to například ke stavbě většiny tkání i k budování svalů. Bílkoviny se však podílí i na celé spoustě funkcí organismu.

Dodržujte zásady zdravého stravování

Změnit jídelníček a naplnit ho tělu prospěšnými živinami je jedna věc, dodržovat zásady zdravého stravování je věc druhá. Pamatujte hlavně na následující:

  • Jezte v klidu a pomalu (vyhnete se pocitu přejedení).
  • Zbytečně se nepřejídejte (to je doslova zabiják hubnutí).
  • Nezapomínejte snídat (snídaně by měla být nejvydatnějším a nejvýživnějším jídlem dne).
  • Dopřávejte si raději menší porce.
  • Jezte ideálně 3-5x denně (po zmiňovaných menších porcích).
  • Poslední jídlo dne si dopřejte dvě hodiny před ulehnutím do postele.

Pitný režim se hlásí o slovo

Jak se dostat do formy na léto? Jednoduše – nezapomínejte hodně pít. Pitný režim je jeden ze základních pilířů úspěšného hubnutí. Díky dostatečné hydrataci se zabraňuje zavodňování a vylučují se z těla veškeré škodlivé látky a nejrůznější toxiny.

Je však třeba konstatovat, že nejsou tekutiny jako tekutiny. Dávejte si pozor na to, co pijete. Povolená je čistá voda z kohoutku, kterou si můžete zpestřit o plátek okurky nebo citronu. Červenou mají limonády, slazené nápoje nebo alkohol, který má naopak tendenci lidské tělo dehydratovat, což je přesně opačný efekt, kterého chceme dosáhnout.

Pohyb na programu dne

Zdravé stravování, pitný režim a? Co je třetím pilířem úspěšného hubnutí? Je jím pohyb. Ten by měl být nedílnou součástí vašeho každodenního harmonogramu. Nemusíte denně uběhnout maraton, stačí si dopřát krátkou procházku lesem nebo krásným údolím.

Pokud se rozhodnete přidat do svého dne cvičení (ať už doma nebo v posilovně), vyplatí se povolat na pomoc spalovač na hubnutí. Jedná se o doplněk stravy, který podporuje výkonnost, zrychluje metabolismus a nutí ho tím spalovat více, než kolik by se běžně při vykonávání sportovní činnosti spálilo.

Neopomíjejte spánek a celkový odpočinek

Co je stejně důležité, ale bohužel opomíjené je spánek (a odpočinek obecně). Touto činností strávíme až třetinu svého života, což řadu lidí děsí. Mnozí se domnívají, že je spánek pouze ztrátou času, proto se mu tolik nevěnují. Ovšem právě během něj tělo regeneruje, mozek třídí veškeré své myšlenky či nasbírané podněty a svaly si užívají nicnedělání. Je tedy taktéž odpovědí na otázku: ,,Jak se dostat do formy na léto?