Jak ve zdraví přežít zimu?

PŘIZPŮSOBTE JÍDELNÍČEK

Asi to není zrovna velké překvapení, ale zdraví je, bylo a vždycky bude základem šťastného života. Abychom ale byli plní sil, musíme tomu přizpůsobit i náš životní styl a hlavně jídelníček. Zatímco některá zvířata mění v zimě srst, aby jim nebyla zima, lidé by měli změnit hlavně stravovací návyky. Obecně bychom měli kromě většího množství vitamínů a minerálů konzumovat také více kalorií. Neznamená to hned, že musíme přibrat několik kilo a “obalit” se do tuku. Naše tělo ale potřebuje v zimě více tepla, aby nám a našim orgánům nebyla zima, a tak bychom měli přijímat potraviny s větší energetickou hodnotou. Mezi ty řadíme takové, které obsahují například velké množství sacharidů – obiloviny, těstoviny, oblíbený kuskus nebo populární pohanka.

Tuky jsou také důležitým zdrojem energie, a tak bychom měli během zimních měsíců sníst například také více ryb.

Samozřejmě musíme posilovat naši celkovou imunitu i tak, že konzumujeme více ovoce a zeleniny, která je bohatá na vitamíny a minerály. Například česnek a cibule jsou přes zimu často úspěšnými bojovníky proti nachlazení.

ČERSTVÝ VZDUCH A POHYB

Je to tak. Sportem ku zdraví, a to i v zimě. Pohyb totiž stejně jako zdravá strava posiluje naši imunitu a chrání nás před zbytečným onemocněním. Nemusíte nutně chodit běhat ven, stačí když si sem tam zacvičíte doma nebo v posilovně. Neznamená to však, že byste se procházkám po venku měli v zimním období vyhýbat úplně. To právě naopak. Pobyt na čerstvém vzduchu je hlavně v  zimě velmi důležitý pro náš metabolismus a zdravé srdce. Naše tělo je potřeba prostě otužovat, aby nás neskolil hned první bacil a nevyřadil nás na čtrnáct dní z běžného procesu.

HLAVNĚ BUĎTE V POHODĚ

Zima je obdobím, kdy na nás častěji než v létě dolehne nějaká ta “depka”. Je to hlavně kvůli nedostatku slunečních paprsků, které mají pozitivní vliv na naše smýšlení. V zimě je prostě brzo tma a pořád chladno, což jsou skutečnosti, kvůli kterým má většina z nás raději letní a jarní měsíce. Avšak nic nemusí být tak horké, pokud zaujmeme správný postoj.

Musíme si prostě během těchto chmurných dní umět dělat radost sami sobě – dát si dobré jídlo, horkou vanu nebo, zalézt pod deku s napínavou knihou či zajít do kina na nějaký nový filmový trhák. Hlavně hodně spát a rozhodně se nestresovat!