Karel Abraham zůstane další dvě sezóny v Moto GP

Brněnský rodák Karel Abraham i přes komplikace, kterého tuto sezónu provázeli, zůstává v nejprestižnější soutěži silničních motocyklů. Jeho setrvání bylo ale dlouhou dobu nejisté. Nevěděl, jestli na něj zbyde místo v týmu.

Sloučení stáje

Tým Aspar Pull & Bear Racing Team, ve kterém Abraham poslední dva roky závodil, se příští rok sloučí s Malajsijskou stájí SIC. Tím se stane záložním týmem Yamahy, díky čemu se z jeho jezdců stanou elitní závodníci. Vnitro týmová politika ale podle spekulací preferuje italské a francouzské jezdce. Abraham tak musel hledat místo jinde. Jednání se španělským týmem Reale Avintia Racing trvala sice nějakou dobu, ale nakonec přinesla kýžený výsledek. Poslední volné místo obsadil český jezdec a ukončil tak období nejistoty. Smlouvu podepsal se zástupci stáje poslední srpnový víkend ve Velké Británii. Pokud by tato spolupráce nedopadla, Abraham by musel nejvyšší soutěž opustit. Nyní má ale spolupráci na dva roky jistou.

Podle jeho slov má na finální dohody také podíl zástupce motocyklové značky Ducati. „Pro mě bylo zásadní doladit podmínky tak, abychom měli jistotu konkurenceschopné motorky. To se podařilo i díky velmi vstřícnému přístupu Luigiho Dall’Igni a Paola Ciabattiho z Ducati,“ řekl Abraham.

Problémy se strojem

Letošní sezónu se potýkal s technickými problémy a stěžoval si, že stroj značky dobře nesedí na okruhu. Neslavné výsledky prý nebyly nedostatečnou přípravou, ale neschopností jet na motorce lépe. Kdyby špatně trénoval, alespoň jednou by se mu podle jeh slov povedlo zajet rychlé kolo. To se ale letos nestalo.

Na stroje Ducati je ale Abraham zvyklý. Závodil na nich v Moto GP již čtyři sezóny, včetně té úplně první.  Nyní osedlá Ducati GP18 s nejnovější specifikací, kterou tým techniků vyvíjel celou sezónu. Věří proto, že se jeho výsledky zlepší a konečně nebude „ten co pořád padá“. Sám ale dodává, že pokud nepojede dobře ani po výměně stroje, s čistým svědomím si přizná, že výš už dosáhnout nemůže.

Celkově za svou kariéru vystřídal stroje čtyř značek. Ze začátku kariéry v nižších kubaturách byl dlouhé roky věrný značce Aprilia, v Moto2 vyzkoušel FTR, z které přesedlal na Ducati. Tu poté vystřídala opět Aprilia a po ní na dvě sezóny Honda. Po návratu do MotoGP se vrátil k Ducati, na které bude jezdit i následující sezónu.

Na motorce seděl poprvé v 10 letech

Jako malý se věnoval lyžování, proto to ze začátku na motosport příliš nevypadalo. První zkušenosti s motorkami získal v roce 2000, kdy si poprvé sedl na minibike. O rok později začal závodit a v roce 2004 si sáhl na bronzovou medaili na Mistrovství české republiky.

Do vyšší soutěže se posunul v roce 2005, kde se poprvé zúčastnil mistroství světa v kategorii do 125 cm³. V této třídě vydržel tři roky, poté přestoupil do čtvrtlitrové kubatury, kde sedlal stroj značky Aprilia.

Jednu sezónu závodil také na Ducati v třídě Moto2. Během sezóny 2010 stál dvakrát na bedně, ve Valencii dokonce na té nejvyšší. Celkově se umístil na 10. příčce. Hned další rok postoupil do prestižní Moto GP. Jeho první sezóna 2011 byla v této soutěži jeho nejúspěšnější. Nejlépe se umístil hned v druhém závodě v Jerezu na sedmém místě. Toto umístění zopakoval ještě na jeho oblíbené trati Laguna Seca.

Moto GP od té doby opustil pouze jednou, a to v sezóně 2016, kdy závodil v soutěži sportovních motocyklů  World Superbike. Nebyl ale spokojený s motorkou a hned další sezónu se vrátil do Moto GP v barvách týmu Aspar Pull & Bear Racing.