3 důvody, proč je důležité jíst ryby

Ryby jsou jednou z nejběžnějších potravin, kterou ve větším či menším množství konzumuje celý svět. V Česku nemáme oceán ani moře, a tak dáváme, hlavně kvůli lepší ceně, přednost spíše rybám sladkovodním než těm žijících ve vodě slané. Někdo si dá kapra jen o Vánocích s bramborovým salátem, jiný každou neděli a někdo má radši dražšího lososa. Ryby jsou ale důležitou složkou potravy a my vám přinášíme rychlý přehled jejich nejdůležitějších funkcí pro lidský organismus.

ZPOMALUJÍ STÁRNUTÍ

Čím starší jsme, tím méně nervových buněk v našem mozku máme. Naše myšlení nejvíce ovlivňuje šedá hmota, která má “ na starosti” hlavně paměť, emoce a zpracování informací. Vědci prokázali, že u lidí, kteří ryby jedí často, se proces stárnutí zpomaluje, protože právě v šedé hmotě jim ubývá méně buněk a tím pádem si vše lépe pamatují a hrozí u nich i menší riziko například Alzheimerovy choroby. Kromě paměti nám ve stáří pomáhá konzumace ryb také k lepšímu zraku.

JSTE DÍKY NIM ŠŤASTNĚJŠÍ

Je to tak. I když ryba není čokoláda, účinky na naši psychiku má blahodárné. Obsahuje totiž Omega-3 mastné kyseliny, které pomáhají při léčbě deprese a jiných psychických onemocnění. Slouží dokonce i jako prevence, takže pokud ryby pravidelně nejíte a máte pocit, že se nad vašim životem stahují mračna, určitě ryby do svého jídelníčku přidejte.

OBSAHUJÍ VITAMIN D

Vitamín D je živina, které má většina lidí na planetě nedostatek. Pokud však “déčka” máme v těle opravdu málo, hrozí nám například řídnutí kostí, tvorba zubních kazů a hlavně oslabení celkové imunity. Nejvíce vitamínu D obsahují tučné ryby, mezi které patří například v poslední době oblíbený losos, ale také sardinky, tuňák nebo pstruh. Vitamín D také pomáhá při poruchách spánku a slouží jako prevence nádorových a srdečních onemocnění.